Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

10-15 km/h czy 25 km/h? Dylemat wrocławskiego motorniczego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
10-15 km/h czy 25 km/h? Dylemat wrocławskiego motorniczego
Jechać z prędkością dopuszczalną, czy przyspieszyć, bo tak jest bezpieczniej? We Wrocławiu motorniczy tramwajów linii nr 1 mają dylemat podczas przejazdu przez Rondo Reagana w kierunku Biskupina.

Ze względu na znajdujące się na tym skrzyżowaniu rozjazdy, a więc zwrotnice i krzyżownice, należy – zgodnie z instrukcją zakładową – prowadzić tramwaj z prędkością nie większą niż 10 km/h na zwrotnicach najazdowych i krzyżownicach, a na zwrotnicach zjazdowych 15 km/h. Większa prędkość może spowodować wykolejenie tramwaju. Jednak ze względu na zbyt krótki cykl światła zezwalającego na przejazd przez skrzyżowanie nie jest możliwe jego bezpieczne opuszczenie przy tak wolnej jeździe. Jedynie prędkość 25 km/h zapewnia bezpieczny czas zjazdu ze skrzyżowania. Kiedy motorniczy prowadzi tramwaj z przepisową prędkością okazuje się że piesi otrzymują zielone światło w momencie gdy tramwaj zjeżdża ze skrzyżowania, co grozi oczywiście potrąceniem przechodniów.

Z tego powodu wielu motorniczych, wychodząc z założenia że większa prędkość zapewni większe bezpieczeństwo, decyduje się na nieprzepisowe zachowanie, czyli przejeżdżają skrzyżowanie z prędkością co najmniej 25 km/h.

To ryzykowne. Wykolejenie tramwaju na krzyżownicy obok Pl. Grunwaldzkiego spowodowałoby zablokowanie tego węzła i paraliż komunikacji tramwajowej w mieście. Ponadto we wrocławskim MPK istnieje możliwość karania finansowego pracowników, którzy dopuścili się wykroczenia i doprowadzili do powstania strat finansowych przewoźnika. No bo co by było, gdyby tramwaj jadący 25 km/h wypadł z szyn, a wykolejony wagon uciąłby nogę stojącemu w pobliżu torowiska pieszemu? Prokuratorowi, sędziemu, a przede wszystkim opinii publicznej nikt by nie wytłumaczył, że motorniczy chciał dobrze.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Irlandzki tramwajarz nie pojechał, bo kończył zmianę. Jest kara

Prawo i polityka

Irlandzki tramwajarz nie pojechał, bo kończył zmianę. Jest kara

Jakub Dybalski 05 września 2017

Praca motorniczego: W służbie miastu

Zintegrowany transport

Praca motorniczego: W służbie miastu

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny 20 kwietnia 2014

Motorniczym być w Olsztynie

Zintegrowany transport

Motorniczym być w Olsztynie

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 02 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Irlandzki tramwajarz nie pojechał, bo kończył zmianę. Jest kara

Prawo i polityka

Irlandzki tramwajarz nie pojechał, bo kończył zmianę. Jest kara

Jakub Dybalski 05 września 2017

Praca motorniczego: W służbie miastu

Zintegrowany transport

Praca motorniczego: W służbie miastu

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny 20 kwietnia 2014

Motorniczym być w Olsztynie

Zintegrowany transport

Motorniczym być w Olsztynie

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 02 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5